Wednesday, January 17, 2007

انا خلاص قربت اتجنن





انا خلاص قربت اشد فى شعرى 
كنت قاعد فى حالى ومبسوط وبتحك والدنيا ربيع والجو بديع
ويرن جرس التلفون
انا: السلام عليكم
؟: وعليكم السلام ممكن اكلم طارق
انا: انا طارق مين معاية
؟: نا فلان الفلانى 
انا: اهلا فولان انتا عامل اية
؟: بسرعا مضيعش وقت افتح القنا الاولى الفضائية بسرعة واشوفك بكرة
وقفل السكة قولت اكيد فلم حلو اتفرج علية وفتحت التلفزيون ويرتنى مافتحت
وايد كانت انقطعت قبل مشوف الفلام الساقت بتاع البرنامج البيت بيتك
لو جابو عيل صغير واتفرج على البرنامج فى الفقرا بتاعت التعزيب
كان قال دة البيت بيتك فى بلاد العجائب



الموضوع ان البرنامج كان بيعلق على ان المعدة بتاعة الجزيرة انها مصورة افلام كزب
وتلفيق عن التعزيب فى مصر والضيوف بلا استسناء كانو اكبر حلقة نفاق شوفتها
استخفاف بعقل المواطن الى بيتفرج عليهم اصلان انا غلطان انى اتفرجت
يجدعان دة حتا الكلام مش راكب على بعضو 
اذاى يبقه معاها تصريح من الدخلية ومظف الجمرك ميعجبوش فا يقبض عليها
وبعدين بيقولو انها كانت مسفرا يعنى هية رجعت عشان يتقبض عليهم
انا معديش كلام اكتر من انى اقول ان الكداب حيروح النار


 

No comments:

الاقصى

الاقصى